søndag 15. mai 2011

Ansiktsløftning på vaskerommet

Denne helga har vært hektisk, men vi har fått unnagjort mye. I går hadde mannen bursdag, men oppi all travelheten måtte han likevel få kake. På menyen denne dagen stod pavlova og sjokoladekake. Pavlovaen var enkel å lage, og samtidig supergod. Den falt til og med i smak hos mannen, og når jeg har laget noe som han liker så godt, ja, da er det godt (her i huset er det han som har vært heldig å få flink-på-kjøkken-genet)!


 Ønsket mitt om at garasje og begge garderobene skulle være ferdig til 17.mai hadde jeg slått fra meg. I går viste det seg at det faktisk var mulig. Vi hadde god hjelp av en dyktig snekker, som fikk opp to garderober den dagen. I utgangspunktet hadde vi tenkt å gjøre dette selv, men fant ut det var like greit å få en som kan det til å gjøre det for oss. Under gårsdagens iherdig jobbing lurte jeg på hvorfor vi i det hele tatt hadde vurdert  å gjøre dette selv... Mens snekkeren jobbet, så vi fort at vi ikke hadde kommet langt, og vi hadde garantert ikke klart to garderober på sju timer!! Knote med tegninger, skruer og materialer med to unger i beina... Det var et lurt valg å gi jobben til en som kan det!

Vaskerommet ble helt nytt, og endelig et rom jeg er fornøyd med. Nå går det an å være der uten å bli stresset av alt rotet. Til nå har vaskerommet vært det rommet jeg har vært minst fornøyd med. Garderober ble ikke prioritert da vi bygget. Vi ville bruke det vi hadde fram til vi fant ut hvordan rommet skulle innredes. Derfor har rommet vært et hummer-og-kanari-rom, og definitivt ikke et behagelig rom for øyet. Det er nesten litt flaut å vise det fram, men siden kontrasten er så stor får det heller gå...


Ut på formiddagen i går var det blitt et helt nytt rom, og endelig fikk vi gjemt bort alt som stod framme! Vi er kjempefornøyde med det nye vaskerommet vårt!!


Først hadde vi tenkt å ha to hvite skyvedører, men ombestemte oss og valgte glass på den ene - et valg vi er meget godt fornøyd med. Rommet ble ganske smalt nå, og speilet gjør det litt større.


Benkeplaten har blitt brukt til å legge alt mulig på, men endelig er det helt ryddig!


Det var godt å få bort kassen med diverse vaskemidler fra benkeplata!


Innenfor døra, ved siden av varmtvannstanken kommer det et overskap med en liten benk under. Foreløpig står dette på et lager, men går alt etter planen kommer det opp i morgen. Nå brukes denne plassen til oppbevaring av vogn, og det hadde det vært kjekt å fortsette å bruke den til. Vi trenger mer skap og skuffer til alle luene, sokkene, skjerfene og vantene, så da må vognplassen vike. Må innrømme jeg er spent på hvor god passasjen blir når dette er på plass.


Helga som skulle brukes til avslapping etter ei hektisk uke, ble alt annet enn avslappet. Hadde jeg hatt fri i morgen skulle jeg brukt dagen på å rydde ting på plass. Huset har vært bomba i helga, og tid til rydding har det vært lite av. Siden det er vanlig arbeidsdag i morgen får jeg heller satse på at det blir litt ledig tid en kveld i løpet av uka. Det er fantastisk å endelig ha garderobene i hus :)

2 kommentarer:

  1. eg har og kjøpt inn t pavlova i mårå, i tilfelle nåken sko stikke innom. Det e jo såååå godt!!

    Kjenne eg e supermisunnelig på vaskerommet dokkas nå ja! Vårt vaskerom ser ut som før bildene dokkas, med enda mer rot trur eg:-P Finne liksom ingen god løsning på det rommet for me har ikkje plass t skap. Sko hatt ein interiørarkitekt me på det rommet...

    Ha ein fine 17.mai, kos dokka masse:-) Klem

    SvarSlett
  2. Ja, e superfornøyd med vaskerommet!! Garderoben gjorde susen, sjøl om me kunne trengt ennå mer skapplass...

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.