onsdag 22. juni 2011

Sommerferie og klar for boksommer

Av og til er jeg et lett bytte for telefonselgere, som ringer selv om vi har reservert oss for dette i Brønnøysundregisteret. Stort sett sier jeg nei, men det hender likevel jeg lar meg friste. For kort tid siden fikk jeg en telefon hvor vedkommende som ringte visste at jeg hadde vært medlem i en navngitt bokklubb og lurte på om jeg ville bli medlem hos de. Så klart skulle jeg få en flott velkomstgave, og hva jeg måtte betale ville han ikke si noe om før jeg spurte litt ut i samtalen. Siden jeg har god og lang erfaring med medlemskap i diverse bokklubber lot jeg meg kjøpe. Velkomstgaven var for bra til å si nei. I en periode var jeg medlem i 11 bokklubber samtidig, noe som gikk veldig fint. Jeg fikk flotte velkomstgaver, avbestilte bøkene i ett år, før jeg så meldte meg ut. Noen uavbestilte overraskelser dukket likevel opp i posten, og noen returer har det blitt, men med tanke på antall bokklubber var det ikke så ofte. Nå er jeg nede i tre - en til barna og to til meg.

Velkomstgaven var som følger:

Jeg har tenkt på å prøve meg på lydbok lenge, og gjorde et forsøk da jeg tok nordisk for å lette trykket på pensumbunka, men det var ikke særlig vellykka. Jeg hadde lyst å høre lydbok mens jeg gjorde noe annet, men problemet var å holde tankene på rett plass. Det må nok litt konsentrasjonstrening til, og nå kom altså muligheten. Jeg kunne ikke annet enn å slå til.

Panserhjerte - Jo Nesbø
Vedkommende som ringte hadde nok tenkt å sende en vilkårlig bok til meg, men jeg ville ikke risikere å få ei bok jeg allerede har. Da jeg spurte hvilke bøker jeg kunne velge mellom foreslo han "Panserhjerte". Det passet meg bra, for den har jeg lyst å lese. Jeg har lest flere bøker av Jo Nesbø og syns han skriver kjempebra!

Lydbok Postcard Killers - Liza Marklund James Patterson Ivar Nergaard Elisabeth Bjørnson
Telefonselgeren sendte også med Liza Marklund til Mp3 og CD. Kjent navn, men har ikke lest noe av henne. Nå skal jeg prøve meg å høre en bok av henne!

Boka jeg likevel skal starte med er denne:

Hotellet på hjørnet av Bitter og Søt - Jamie Ford Kari Risvik Kjell Risvik
Den har jeg lånt og den har ligget på vent altfor lenge nå. Jeg har mine tvil på at jeg skal komme gjennom disse i løpet av ferien, men målet er iallefall en ferdig og en påbegynt. Klar - ferdig - les :)

1 kommentar:

  1. hehe, kjenner til de fristelsene bokklubbene har ja;-D JO Nesbø er fantastisk, og panserhjerte er en bok jeg ikke klarte å legge fra meg... Nå har jeg akkurat lest ut den siste boka hans, og jeg gleder meg til fortsettelsen! (som alltid)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.