torsdag 23. juni 2011

Feriefrokost med gravemaskin

Frokost første feriedag er deilig. Jeg ble vekket til beskjeden om nystekte rundstykker som stod klare. Ah, herlig! Sammen med en god kopp deilig frukt-te fra Amundsen, serviett fra Åhléns og blomster fra marka, ble det en god frokost. Måtte alle feriefrokoster bli som denne...


...men lykken var kortvarig. Ikke lenge etter følte jeg meg litt som Roy Jakobsen.


Han er ikke så glad i gravemaskiner han heller.


LANDSKAP MED GRAVEMASKINER.
De spiser av skogene mine.Seks gravemaskiner kom og spiste av skogene mine.Gud hjelpe meg for en skapning på dem. Hoder
uten øyne og øynene i baken.
De svinger med kjeftene på lange skaft
og har løvetann i munnvikene.
De eter og spytter ut, spytter ut og eter,
for de har ingen strupe mer, bare en diger
kjeft og en rumlende mave.
Er dette et slags helvete?
For vadefugler. For de altfor kloke 
pelikaner?
De har blindede øyner og lenker om føttene.
De skal arbeide i århundrer og tygge blåklokkeneom til asfalt. Dekke dem med skyer av fet ekshaustog kald sol fra projektører.
Uten struper, uten stemmebånd og uten klage.

Nabotomtene har stått som de er i 2 1/2 år nå, så det var på tide at det skjedde noe nå. Ekstra kjekt er det jo at de har klart å time det med å starte første feriedagen vår. 


Den flotte båremaskinen er på plass og skal sprenge rundt 1 mål tomt foran oss (gresset er på vår tomt, steinen over skal bort). Vi kunne ikke annet enn å juble da vi fikk vite at stafettpinnen gis videre til nabotomten etterpå (der hvor gravemaskinen står på bildet ovenfor). Er vi riktig heldige vil vi ha gravemaskin, båremaskin og lastebiler på maten i hele sommer. Godt og vel 1,5 mål skal klargjøres til snekkerarbeid. Kan ikke legge skjul på at det skal bli godt å få sprengingen unnagjort ;)

Planene om deilig sommer i hagen og på terrassen blir revurdert fortløpende. Forslag til alternativer mottas med takk. Tror vi skal starte med å bytte ut sommerklær med hørselsvern... Det er heldigvis en fordel med en foreløpig kjølig sommer - vi trenger ikke la dører og vinduer stå åpne!! 

3 kommentarer:

  1. Godt du ser positivt på det! :) Skjønner at det var et skår i gleden, ja. God sommerferie videre!

    SvarSlett
  2. Meisling må være det verste som finns!! Ta turen til Landeveien dere, jeg har hvertfall fri på fredager, og i uke 29 begynner jeg på ferie så da er jeg hjemme hver dag;-)

    SvarSlett
  3. Her er det stille og rolig, stort sett i alle fall, uten når gutta finner det for godt å bråke ;)
    Så hva med å ta turen? Dere er hjerlig velkomne!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.