mandag 13. juni 2011

Idyll ved sjøen på landet

Jeg syns det er herlig å være en tur på landet hos foreldrene mine. Å være med sjøen gjør noe med kropp og sjel! Når ungene blir litt større vil jeg sitte her og kose meg med ei god bok.


Det er to hytter på tomta, og den ene ligger helt i sjøkanten. På bildet under ser vi etter pappa og onkelen min som kjører vekk plank fra ei bod som trengte ny kledning. Siden det ikke går an å kjøre til døra må det som skal til eller fra eiendommen enten bæres et stykke på en smal sti over en haug, eller fraktes med båt. Det meste har kommet sjøveien, men det er ikke bare bare å frakte for eksempel sofa, materialer og ovner i en liten pioner...


Dette er et flott landsted, og det blir finere og finere her for hver sesong! Jeg håper det blir mye bra vær i sommer så vi kan nyte mange dager her!

Da vi kjørte hjem møtte vi på noen karer som var ute på en liten søndagstur.



Pinsen for vår del har vært rolig, og den har gjort godt! Nå gjenstår aller siste innspurt før ferien står for dør! Håper du også har hatt en fin pinse!

3 kommentarer:

  1. Hei! La meg til som følger hos deg. Koselig med lokale bloggere:-)

    Ha ern fin uke!

    SvarSlett
  2. for ein nydelige plass!!!

    elin

    SvarSlett
  3. Så kjekt Fru Emma. Velkommen skal du være!
    Ja, Elin, det e veldig fint der!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.