onsdag 10. august 2011

I leserute

Før sommeren satte jeg meg mål å lese ferdig ei bok, og begynne på ei ny. Planen var også å prøve lydbok, men det har jeg ikke rukket enda. Etter "Hotellet på hjørnet av bitter og søt" begynte jeg på "Panserhjertet", men la den kjapt fra meg. Det ble helt feil å kose meg med den etter 22.juli. Etter et lite overblikk i bokhylla fant jeg fram "Saman er ein mindre aleine", ei bok jeg begynte på for noen år siden. Da syns jeg den var litt spesiell og jeg kom meg aldri gjennom den. Det jeg trodde var et passende tidspunkt å ta den fram igjen på, viste seg å være feil. Også denne gangen syns jeg det var for lite som drev den. Dermed tok jeg jentene med meg på en liten bibliotekstur.


Der ble det litt godsaker både på jentene og på meg. Egentlig liker jeg best å kjøpe bøker og eie dem selv, men det begynner å bli trangt om plassen i bokhyllene. Jeg drømmer om en vegg med bøker, men foreløpig ligger de stuet i expedithyller. Huff, jeg liker ikke tanken på det en gang!!


Det er ikke lett å gå og kikke i hyllene på biblioteket når jeg ikke helt vet hva jeg skal se etter, men jeg endte opp med ei bok til slutt. Mulig den ikke passer så godt etter Utøya den heller, men jeg gir den en sjanse.


Blir det for gale har jeg alltids ei bok fra Århus å bla i. Jeg foretrekker te framfor kaffe, og da denne plutselig dukket opp i bokhandleren klarte jeg ikke å dy meg. Den måtte bli med hjem.



Et japansk ordspråk sier: "Hvis et menneske ikke har te i seg, er det ikke i stand til å forstå hverken sannhet eller skjønnhet". Hvorvidt dette stemmer kan nok diskuteres... Ei fin bok er det nå uansett :)


Blir det lite tid til lesing utover høsten er det uansett kjekt å ha noe å bla i. Tidligere i sommer kom mamma innom med blader hun var ferdige med. Nice nice!


Det blir nok ikke vanskelig å sette seg ned med disse!

3 kommentarer:

  1. Anna Gavalda! Gi den en sjanse til! Eller se filmen. Et herlig persongalleri, og en fin slutt. Anna Gavalda er i alle fall en av mine favoritter. Helt enig med deg. Det er ikke all litteratur som passer etter 22. juli. Jeg har lagt krim til sides og har gått over på pensumlitteratur i stedet. Faglitt. og barne- og ungdomslitteratur. :)

    SvarSlett
  2. Oppdaget plutselig at du har lånt Gruffalo! Den er herlig :) Kjøpte den til Matthias i Cambridge, vi har lest den tusen ganger, og den blir bare bedre og bedre.

    SvarSlett
  3. Ja, eg må nok gi hu ein sjanse te! Og Gruffalo - ja, den e herlig!! Men sko nok gått over på litt faglitt. eg og...

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.