torsdag 11. august 2011

Egoistisk?

Ferien nærmer seg slutten med stormskritt, og siste rest må nytes fullt ut. Jeg kjenner jeg burde tatt noen skippertak på flere områder, men dagens få minutter egentid på kvelden brukes ikke til husvask og den slags syslerier. Da er det "mine" ting som står i fokus (noe jeg av og til kan angre litt på dagen derpå, men, men.), og den stunden er gull verdt. 


Da ungene var i seng var det fram med bok og et glass brus, selv om det offisielt ikke er helg enda. Mannen var på joggetur og jeg ville bruke tida mens han var borte til å lese litt. 



Godt på plass i Sommerfuglstolen, med beina høyt hevet, var det fram med boka. Minuttene var ikke mange, og sidene var heller få, da vår nesten 5-åring kom tuslende ned trappa... Hun hadde ikke lyst til å legge seg. Kjente jeg ble litt oppgitt over at minuttene mine forsvant ett etter ett.


Etter å ha prøvd å forklare at mamma trenger litt tid for seg selv når det er kveld, og klokka er godt over leggetid for en 4-åring, la hun seg motvillig. Tilbake i stolen gikk det ikke mange minuttene før jeg sovna med boka på fanget.


Må innrømme jeg hadde litt vondt av eldstejenta etter å ha fulgt henne opp. Det gjorde jo egentlig ikke noe at hun satt stille og rolig i sofaen. Det var bare det at mor trengte å være litt for seg selv... Håper jeg klarer å gjøre det godt igjen i morgen :)

1 kommentar:

  1. Alle mammer trenge litt egentid for å være ein god mamma, å lade opp batteriene. Skjønne deg veldig godt, å tippe at dei aller fleste trenge det. Eg og har blitt strenge på leggingen. Egentid er gull verdt og vi trenger i ellers så travle trager som er fullt opp med småbarn, hus og hjem og alt som ellers må gjøres;-) Nyt egentiå di du;-)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.