søndag 18. mars 2012

Kampen mot tiden

Det er lenge siden dagene har vært så hektiske som de er nå. Tid i sofaen med familien, ukedag som helg, TV-tid, tid til å kople av med strikk, eller bare det å surfe litt på nettet er blitt et luksusgode. Jeg føler jeg jobber mot klokka hver dag og får dårlig samvittighet for alt som blir forsømt, for å ikke snakke om de som ikke får den oppmerksomheten jeg ønsker de skal ha. 20.april roer det seg heldigvis litt, og da håper jeg det også blir tid til litt hyppigere oppdateringer her på bloggen!


For noen uker tilbake brukte jeg en lørdagskveld på å ommøblere på loftstua. Noen møbler måtte ut, andre kom inn, men de aller fleste fikk bli. Resultatet ble luftigere, og loftstua er nå hyggeligere å bruke. Sofaen er plassert slik at vi kan sitte og se utover, og vi har fått en herlig lesekrok i det ene hjørnet. Det jeg savner nå er en arbeidskrok, og etter 20.april håper jeg vi får sjansen til å tenke litt mer på den!


Foruten barnebøker rommer expediten litt hobby og interiørblader. Da vi holdt på å bygge hus hadde jeg en drøm om at veggen hvor expediten står skulle være én stor bokhylle, fra gulv til tak. Jeg har en del bøker, men jeg ser at en hel vegg blir litt i drøyeste laget... I stede for å ha bøkene framme står de nå stuet i expeditskap og i kottet. Ingen optimal løsning for meg, så jeg jobber med tanken på hvor vi kan finne en passende plass. Bøkene må fram, men det blir ikke før etter 20.april...


Globusen arvet jeg av onkelen min da jeg var liten. Verden har endret seg litt siden da, og "Sovjetunionen" forteller at den begynner å dra på åra... Men det gjør ikke noe! 
Ha en fin, for min del, hektisk uke :)

3 kommentarer:

  1. 20 april?! hmmm noe skjer den 20. april med andre ord?!

    Kari

    SvarSlett
  2. herlig å ommøblere litt :-) fint det er hos dere altså!! Og knallkult med globus som har sovjetunioen, I like it!!!

    SvarSlett
  3. Etter 20.april blir det ikke fullt så hektisk på jobb som nå. ikke noe mer hokus pokus enn det :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.