fredag 11. januar 2013

Lue og Calorimetri-pannebånd til barn

Lue strikket i Drops merino extra fine. Lua er myk og god og klør ikke. Oppskrift fant jeg her, men jeg strikket den kortere og uten dusk. Jeg brukte under 1 1/2 nøste.

Den er strikket med rette og vrange masker, og mønsteret kommer ved å forskyve vrangborden en maske hver fjerde omgang. Med en maskemarkør er det enkelt å holde styr på forskyvingen!









Oppskrift på pannebånd fant jeg her. De er strikket på pinne 3 av rester av Drops merino extra fine, og det gikk med i overkant av 1/2 nøste pr. pannebånd. Det kjekke med disse er at de er gjort på en kveld!!


Begge pannebånda er til barn. På det rosa la jeg opp 100 masker, mens jeg hadde 92 masker på det lilla. 


Begge pannebånda passer til 6-åringen vår. 



Pannebåndet sitter godt og en slipper at det blir trangt i nakken!



I kveld skal jeg strikke et slikt til meg selv :)
Ha en fin fin fredag!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.