søndag 11. november 2012

Kjole til en baby

Det er liv i leiren selv om det er lite liv på bloggen for tiden. Kveldene er så korte og da har det rett og slett ikke blitt prioritert. Det positive er at det nå bare kan bli bedre!



Det siste kveldsprosjektet er kjole til familiemedlemmet som kommer om to mnd. Oppskriften er fra Pickles ("Liten finkjole, med kyse og sokker"), og jeg har brukt garn fra Drops - Merino Extra Fine. Det var veldig godt å strikke med og har nok sneket seg inn på favorittlisten!


Jeg kjøpte to nøster av hver farge og det rakk til to kjoler. Den rosa er str nyfødt, men jeg syns den ble ganske liten så det er en viss fare for at det blir en dukkekjole i stedet. Tiden vil vise. Blir det dukkekjole er det iallefall to jenter som blir veldig glade!


Det gråe som var igjen etter første kjole holdt til en kjole til, og da prøvde jeg meg på str 3-6 mnd for å se hvor stor forskjellen var. Blomsten og hjertet er ikke med i oppskriften.


Det var litt forskjell på 0-3 mnd og 3-6 mnd, og jeg er spent på om den minste blir for liten i starten og den største for stor... 


 Uansett, de var kjekke å strikke, og det gikk forholdsvis fort fram! Oppskriften byr på både kyse og sokker, men det ligger foreløpig på is her.

Ha en fin søndagskveld!

1 kommentar:

  1. Kjempe flotte kjoler. Heldig er den lille jenta som får disse!

    Klem vivi

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.