torsdag 29. september 2011

"Jenta som lekte med ilden"

Den siste tiden har jeg kost meg med Stieg Larssons "Jenta som lekte med ilden". De siste dagene har jeg vært helt oppslukt og jeg har brukt hvert ledige minutt til å lese. Jeg har lest mens jeg har brukt rockeringen, og mens jeg har laget middag. Nå er spørsmålet om jeg skal starte rett på bok nummer 3, eller om jeg skal lese noe annet først og heller ha den å glede meg til. Bøkene er ikke akkurat tynne, men da jeg var ferdig med siste side i dag var jeg skuffa over at den ikke var enda tykkere. Jeg hadde lyst på mer!!


Jenta som lekte med ilden - Stieg Larsson Elisabeth BjørnsonHos Ark.no står det følgende om boka: Jenta som lekter Stieg Larssons andre roman i «Millenium-trilogien». Dette er på mange måter Lisbeth Salanders bok, der dystre forhold i hennes fortid rulles opp. Mikael Blomkvist og journalistene i tidsskriftet Millennium kommer over avslørende opplysninger om en omfattende sex-handel mellom Øst-Europa og Sverige. Og de kan gjøre livet hett for mennesker med framtredende posisjoner i samfunnet. Salander og Blomquists veier krysses nok en gang – i et fyrverkeri av en krimroman! Jenta som lekte med ilden ble tildelt Glassnøkkelen for Skandinavias beste kriminalroman i 2007.Terningkast 6. VG«Over alle forventninger. En nesten altfor spennende krim om superjenta Lisbeth Salander.»Kurt Hanssen, Dagbladet«Stieg Larssons første krim, Menn som hater kvinner, var glimrende. Oppfølgeren er ikke dårligere.»Ingrid Brekke, Aftenpost





Har du enda ikke startet på Millenium-triologien har du noe å glede deg til!! 

1 kommentar:

  1. HIv deg på bok nr 3 med ein gong!!! EG leste alle 3 itte kvarandre,klarte ikkje stoppe. Å ittepå syns eg det va kjempesynd at Stig Larsson ikkje har fått skrevet flere bøker.......

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.