tirsdag 24. januar 2012

Pannebånd i rosa duo

For noen somrer siden kjøpte jeg garn på Sandnes garnutsalg. For min del er det ikke så lurt å kjøpe garn før jeg vet hva jeg skal bruke det til. Det ender bare med at det ligger og tar plass. For å få minsket litt på duoen har jeg strikket to pannebånd. I utgangspunktet var de tenkt til jentene, men ferdig resultat passet bedre til voksen. Begge er strikket i Sandnes Duo, som er 55% merinoull og 45% bomull.



Da jeg felte på pannebåndet med knapp, felte jeg kun med rette masker. For å slippe stram kant er det lurere å felle 2r 2v, i tillegg til å felle løst av. Det stripete pannebåndet er sydd sammen på midten på vrangsiden. Ikke noe behagelig å få kanten midt på øret, så det jeg trodde var en god tanke viste seg å være mer mislykka... Ikke helt fornøyd med resultatene, så jeg håper på bedre lykke neste gang :)

2 kommentarer:

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.