søndag 8. april 2012

Årets påskestrikk


Årets påskestrikk ble dukkekjole strikket i duo på pinne 2 1/2. I følge boka skal kjolen passe til dukker som er 43-45 cm, men jeg brukte tynnere pinner for at kjolen skulle passe til dukkene våre. Jeg bruker fremdeles rester jeg har liggende, og etter 3 år i korga har jeg nå fått brukt opp alt duogarnet. Hurra! Planen er at jeg ikke skal kjøpe nytt garn før alle restene er brukt opp, og foreløpig går det veldig bra :) Båndet er tvinnet av arverest i bomull. 




Oppskriften er hentet fra Målfrid Gausel "Dukkestrikk". Her er det mange fine dukkeklær, og ettersom jeg kom i mål med denne og jentene fremdeles leker mye med dukker, skal jeg prøve ut mer fra boka! Vanligvis pleier det å bli mislykka når jeg bruker oppskrift fra bok, men denne gangen fikk jeg blod på tann :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.