lørdag 11. februar 2012

Pulsvarmere fra Norsk Småstrikk



Det kan nesten se ut som leggvarmere, men det er pulsvarmere. Denne gangen har jeg prøvd meg på mønster. Egentlig ikke så vanskelig, men ser jeg trenger litt mer mønstertrening før det blir glatt og fint. Regner med et vått omslag hjelper meg litt med den jobben.  
Mønsteret fant jeg i boka "Norsk småstrikk" (red. Karen Marie Vinje). Der er de avbildet i andre farger, men siden jeg brukte det jeg hadde liggende ble mine ganske annerledes. 


Denne halsen/skuldervarmeren liker jeg og den kunne jeg i grunnen tenkt meg. Motivasjonene for å starte opp med et høyt maskeantall derimot er ikke på topp. Det passer i grunnen godt at jeg ikke har nok garn liggende. I stede skal jeg se om jeg finner noe jeg kan bruke alt Fritidsgarnet til. Har du et forslag?  






3 kommentarer:

  1. Så fine fargar! Dei blei ganske annerledes ja :) Fine!

    SvarSlett
  2. ska sei du har dreisen på dessa pulsvantene ja!! Fine de va, e så flinke med strikkeriene du. Du får strikke litt dukkeklær eller en slange visst du har for masse garn:-)

    SvarSlett
  3. Så flink du er da ! Jeg har aldri prøvd meg på mønster...virker så vanskelig ;)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.