tirsdag 28. februar 2012

Mammutlykke på andre forsøk

Mammut-salget er farlig for meg som liker bøker. Jeg kunne handla og hamstra i posevis, men dessverre, eller heldigvis, er det få kroner til overs denne måneden. Hva er poenget med å avvikle Mammut-salget før lønna kommer? Arg. De kunne godt ha venta til midten av neste måned, for i katalogen har jeg funnet ei bok jeg bare må ha! Heldigvis har jeg klart å skrape sammen noen kroner, at det går ut over mat og bensin får så heller være. Knekkebrød og sykkel duger det også, iallefall i nøden...

Nesten frelst av Sigvart Dagsland - Olaug Nilssen Sigvart Dagsland

Jeg har hørt på Sigvart Dagsland siden jeg gikk på ungdomsskolen, og blir ikke lei. Musikken hans er ikke bare musikk for meg, den bringer også fram mange minner fra ungdomstiden! - og gode minner gjør godt! Jeg ble utrolig glad da jeg fant boka i andre bokhandel, så i kveld blir det hard konkurranse mellom Harry Hole og Sigvart Dagsland!


I bokomtalen kan vi lese:
Kva er det med Sigvart Dagsland som gjer han til ein av dei mest folkekjære artistane i Noreg? Dette prøver Olaug Nilsen å finne ut av, og gjer det på ein original måte i denne første portrettboka om artisten. Vi følgjer han frå fødselen til i dag og er innom kjendisstatus, musikk, kjærleik og mykje anna. Gjennom 15 år i bransjen, gullplater og Spellemannpris har han samarbeidd med svært mange musikarar og ulike produsentar. Dette er boka om ein stor artist som er i stand til å tenkje sjølv, og som til og med skaper kontroversar. Olaug Nilssen er ein røynd forfattar, har vore tidsskriftredaktør i Kraftsentrum og er leiar ved Skrivekunstakademiet i Bergen. Ho er oppvaksen med TenSing og er Sigvart-fan.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.