torsdag 28. april 2011

Mitt Casa-hus og garderobe i esker

Nå er jeg, i likhet med flere andre, eier av telyshuset Odense! Jeg har lenge grublet på hva jeg skulle finne på i kjøkkenvinduet vårt, og da jeg var på Casa homeparty og så dette huset, visste jeg at det ville komme til sin rett der. Valget stod mellom et firkanta og et rundt hus, og siden jeg bare har sett det firkanta hos andre falt valget mitt på det runde. Det ble personlig overrakt av ei kjekk venninne og det ble raskt satt på plass.


Med tid og stunder blir det kanskje et firkanta også!

Et uhell kommer sjeldent alene heter det. Nå har det ikke vært noen direkte uhell her hos oss, men i likhet med ordtaket er det ofte slik at ting har en tendens til å hope seg litt opp. Det har det gjort her. For en god stund tilbake bestilte vi et bord og i vinterferien bestilte vi garderobe. Første lasset med garderobe er kommet i hus, andre lasset er rett rundt hjørnet, og bordet venter på å bli hentet. Selv om vi bor i et hus betyr ikke det at det er flust med plass til to garderobeskap. En garderobe krever plass før den er montert, og den har kapret en god del av gangen vår. Når neste garderobe kommer i morgen blir det trangt om plassen. Vi har ikke montert garderobe før, så vi er spente på om vi får det til, og når vi får tid til å prøve... Garderobene er fra Kvik, men vi har valgt å ikke bruke montøren deres fordi noen venner av oss fikk ødelagt en del av veggen av vedkommende. Det vil vi ikke ta sjansen på i et ellers nytt hus.


Jeg gleder meg til å få garderoben på plass, få bort alle eskene og få litt mer orden på ting, spesielt på vaskerommet hvor det nesten alltid er kaos! Foruten dette er det nå klart for garasjestart hos oss. Det så en stund ut som alt skulle gå i vasken, men i dag har gårdsplassen blitt planert og i morgen kommer ringmuren og golvet på plass. Over helga blir den satt opp, og er vi heldige har vi både garasje og garderobe til 17.mai! Hurra!
Alt skjer på en gang, men er det ikke ofte slik?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.